Banco Sabadell ha fet pública una nota on assegura que s’ha malentès la roda de premsa que ha fet aquest divendres a Espanya per a la presentació de resultats quan parlava del futur de BancSabadell d’Andorra. Davant que diferents mitjans han publicat que l’entitat espanyola es plantejava vendre la filial al Principat, BancoSabadell ha indicat que “ni s’ha plantejat ni es planteja” aquesta operació perquè “no està en les equacions”.

El conseller delegat de Banco Sabadell Jaume Guardiola sí hauria reconegut que “per a la banca domèstica del Principat, quatre jugadors són molts i, tard o d’hora, arribarà un procés de concentració”.

La nota feta pública  és la següent:

Banco Sabadell asegura que “no se ha planteado ni se plantea” en la actualidad vender su filial en Andorra.

Durante la rueda de prensa posterior a la presentación de los resultados correspondientes al primer semestre del ejercicio, el consejero delegado de Banco Sabadell, Jaime Guardiola, indicó que una operación de este tipo en su filial andorrana “no está en sus ecuaciones”.

Guardiola explicó que la actividad bancaria en Andorra tiene dos grandes ‘drivers’: la banca internacional y la doméstica. Precisamente, su filial andorrana hace básicamente banca doméstica y es una de las entidades que “más ha crecido” en el país en los últimos años, con un ‘flight to quality’ “bastante claro”.

No obstante, sí que ha reconocido que el mercado bancario andorrano cuenta con otros cuatro jugadores, que son Crèdit Andorrà, Morabanc, Vallbanc y Andbank, los cuales podrían considerarse “muchos”, por lo que “probablemente tarde o temprano llegue algún tipo de proceso de consolidación”.