Aquest dimecres es posarà en marxa a tota la Seu d’Urgell el nou sistema de recollida intel·ligent que suposa no poder dipositar la brossa als contenidors si una persona no s’identifica amb un clauer o a través de l’aplicació del mòbil.
Tot i que es tracta d’una fórmula que no compta amb el suport de la major part de la ciutadania, l’alcalde socialista, Joan Barrera, no ha volgut fer marxa enrere i, ni tan sols, a estar capaç de fer una consulta popular per conèixer que en pensen la majoria dels residents.
L’argument del batlle que es tracta d’un tema acordat per l’anterior equip de govern municipal amb la Generalitat no és excusa suficient per tancar els recipients. La imposició és fruit d’una manca de voluntat política dels actuals gestors de l’Ajuntament que té una finalitat clarament recaptatòria, per la qual cosa, ha estat contractat un equip de treballadors que, sota el nom d’educadors ambientals, ja fa setmanes que remenen entre les escombraries per trobar amb noms i cognoms els responsables de no reciclar adequadament, fregant les línies vermelles de la llei estatal de protecció de dades. Amb tot, les multes poden arribar als 400 euros.
Alguns dels empleats, consultats per LA VALIRA, han assegurat que la nova fórmula provoca un rebuig majoritari dels ciutadans que fins i tot els increpen, tot i ser ells simples treballadors.
Un nou sistema que en si mateix és pervers, ja que mentre s’explica que bonifica a la factura amb un màxim de 60 euros a tots aquells que reciclin correctament busca que s’obri el contenidor gris el mínim de vegades possible. Així en el cas, per exemple, dels bolquers de nadons i Gent Gran s’ha de comunicar que se’n farà servir més aquest tipus de contenidors.
Tot plegat per 900.000 euros que l’Ajuntament no s’ha plantejat mai retornar. Alhora, intentant evitar el mínim impacte possible en els períodes electorals, porta gairebé un mes de retard en fer arribar als domicilis les factures, amb les pujades corresponents, de les taxes quadrimestrals d’escombraries i consum d’aigua.
5 comentaris a “S’implementa a la Seu d’Urgell un impopular sistema de recollida de brossa que Joan Barrera no té voluntat d’aturar”
Jo crec que el dia 25 de juny ja no en quedarà ni un…
Senyors, aixi no s’involucra a la ciudadanía a reciclar.
Sistema impopular + Taxa d’escombreries desorbitada + Impoosició per nassos = Fracás rotund asegurat.
Entre el passat batlle Fabrega i aquest nou, anem a la caiguda de l´Alt Urgell, i aixó que certs municipis com Coll de Nargo o Organyà no tenen depuradora d´aigües, i desprès ens volen alliçonar amb temes de escobreries, qui
s´ha posat la subvenció a la butxaca el passat alcalde o el nou..s´accepten apostes…
Quina vergonya que no consultin res!!!
Imposant a la ciutadania sistemes que no tenen cap sentit, tancar un contenidor farà que reciclis mes?
Això una altre jugadora com la del hospital fantasma i els dos centres comercials que inauguren d’aquí res, hi ha persones que se estan omplint les butxaques de diners públics!!
Avui una dona anat a tirar la basura, no ha pogut tirar-la perque la aplicació no la reconeixia, ha tingut de anar a tirar la basura per tota la Seu, ah aixó no es tot les dades del mobil s´els hi ha quedat l´ aplicació, i jo pregunto on es la famosa i tristosa llei de protecció de dades, que ara tires la basura i saben fins hi tot el teu compta corrern i el que tens d´estalvis.