L’atur puja un 9,5% al setembre a l’Alt Pirineu i Aran i arriba gairebé a les 2.000 persones sense feina

Oficina de Treball. / Arxiu.
Oficina de Treball. / Arxiu.

L’atur registrat ha tornat a créixer durant el mes de setembre a l’Alt Pirineu i Aran, on el nombre de persones sense feina ha passat de les 1.826 de l’agost a les 1.999 del setembre. Això representa un increment de 173 persones en només un mes, un 9,5% més.

L’augment, però, no s’ha repartit de manera uniforme pel territori. Les pujades més pronunciades s’han registrat a Aran i al Pallars Sobirà, mentre que l’Alta Ribagorça és l’única de les sis comarques on l’atur disminueix lleugerament.

Aran registra l’increment més elevat

En termes percentuals, Aran és el territori on més augmenta l’atur, amb 157 persones inscrites al setembre davant de les 117 de l’agost. Són 40 persones més, fet que representa una pujada del 34,2% en un mes.

Una part important d’aquest augment es concentra a Vielha e Mijaran, on les persones aturades passen de 62 a 94, és a dir, 32 més que el mes anterior.

A continuació se situa el Pallars Sobirà, que passa de 119 a 151 persones sense feina. L’increment és de 32 persones, un 26,9% més que a l’agost. En aquest cas, Sort passa de 45 a 60 persones aturades, mentre que Esterri d’Àneu puja de 12 a 16.

L’Alt Urgell suma 60 persones més

En xifres absolutes, l’Alt Urgell registra l’augment més important, amb 737 persones aturades al setembre, 60 més que les 677 comptabilitzades a l’agost. L’increment mensual és del 8,9%.

La Seu d’Urgell concentra bona part d’aquesta pujada. La capital comarcal passa de 480 a 536 persones aturades, és a dir, 56 més en un mes.

Mentrestant, la Cerdanya també registra un increment, amb 437 persones sense feina davant de les 404 de l’agost. Això representa 33 persones més i una pujada del 8,2%. Puigcerdà passa de 225 a 249 persones aturades, mentre que Bellver de Cerdanya puja de 46 a 50 i Alp de 30 a 34.

El Pallars Jussà creix de manera més moderada

L’evolució és més continguda al Pallars Jussà, que passa de 437 a 447 persones aturades. L’augment és de deu persones, un 2,3% més respecte al mes anterior.

A diferència d’altres capitals pirinenques, Tremp es manté pràcticament estable i fins i tot registra una lleugera disminució, passant de 240 a 239 persones sense feina. A la Pobla de Segur, en canvi, l’atur puja de 92 a 98 persones.

L’Alta Ribagorça, l’única comarca on baixa

L’única excepció a la tendència general és l’Alta Ribagorça, on l’atur disminueix lleugerament. La comarca passa de 72 persones sense feina a l’agost a 70 al setembre, dues menys, fet que representa una reducció del 2,8%.

Al Pont de Suert, la principal població de la comarca, el nombre de persones aturades passa de 49 a 48, mentre que Vilaller baixa de 13 a 11.

D’aquesta manera, el setembre deixa un balanç clarament a l’alça al conjunt de l’Alt Pirineu i Aran, amb cinc de les sis comarques registrant més persones aturades que a l’agost. L’increment és especialment intens a Aran i al Pallars Sobirà, mentre que l’Alta Ribagorça es manté al marge de la tendència general.

Loading

Facebook
Twitter
WhatsApp

Feu un comentari

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Enquestes

Valores que el mandat de Xavier Espot ha estat positiu per Andorra?