La nova delegada del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Sílvia Romero (PSC) vol convertir la delegació en un organisme més «eficient, efectiu i útil». Entre els principals reptes que s’ha marcat destaca adaptar les polítiques que es facin a la realitat d’aquestes comarques i vetllar perquè «no perjudiquin» a cap municipi, per petit que sigui.
Conscient de les dificultats de mobilitat entre les diferents comarques del Pirineu, Romero ha dit que «cal articular millor» aquesta mobilitat i ha recordat que l’assignatura pendent és la millora de l’N-260 en determinats punts. La delegada, experta en català, ha declarat que “es posaran totes les eines per revertir la situació de l’aranès”, amb un ús social «molt feble» i una situació «molt més que preocupant».
Romero es vol reunir amb els presidents comarcals i alcaldes de les capitals de comarca per conèixer de primera mà les necessitats i problemes que tenen i donar-los veu. Per la delegada del Govern a l’Alt Pirineu i Aran és important que les reclamacions del territori «puguin arribar al Govern».
La delegada del Govern que és també alcaldessa de Tremp, un dels municipis més grans de Catalunya i amb més nuclis de població, conscient de les diferències internes del Pirineu, ha dit que «vetllarà per atendre i cuidar» totes les necessitats per petites que siguin.
Millora de l’N-260, polítiques d’habitatge i agricultura
La tendència dels veïns del Pirineu és anar a buscar els serveis a Lleida o Barcelona. Romero creu que s’han de millorar les carreteres que uneixen les comarques de l’Alt Pirineu, començant per l’Eix Pirinenc (N-260) i seguin per altres vies comarcals o locals.
Un dels reptes a nivell de país és l’habitatge i Romero ha dit que el Pirineu tampoc se n’escapa. A cada comarca les causes són diferents i les problemàtiques també, fet pel qual ha apostat per buscar solucions concretes per cada comarca. En nuclis petits la voluntat és apostar per la rehabilitació d’habitatges de manera decidida i ha recordat la línia d’ajuts que ja hi va haver l’any passat i que ben aviat es tornaran a convocar.
Romero ha destacat la necessitat de desenvolupar el reg de la Conca de Tremp, com una aposta decidida per l’agricultura, un dels sectors «importants». Pel que fa a la ramaderia extensiva ha explicat ser conscient de la problemàtica que viuen els pagesos amb la fauna salvatge, ha dit que és «imprescindible» aconseguir una coexistència i que tinguin les «condicions per sobreviure, que no és fàcil», ha reconegut.
![]()


