El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) ha anunciat aquest divendres ha convocat una vaga de pilots indefinida diària a Air Nostrum en totes les seves bases i centres de treball. En un comunicat, el sindicat ha lamentat que la direcció de la companyia l’hagi empès a ampliar la protesta, que fins ara només tenia lloc els dilluns i els divendres. Segons expliquen els pilots, han constatat que la companyia «ha rebutjat una solució al conflicte» i les «legítimes reivindicacions laborals dels treballadors». En aquest sentit, ha denunciat l'»actitud obstruccionista de l’aerolínia» i les poques reunions que la direcció ha convocat amb els pilots des que va començar la vaga indefinida.
Des de Barcelona, Air Nostrum opera alguns trajectes a la Península, i ofereix vols com els que uneixen Lleida-Alguaire i Reus amb Palma i Madrid-La Seu d’Urgell.
D’altra banda, Sepla també carrega contra el govern espanyol per la «imposició abusiva» dels serveis mínims i que es tradueixi en una «desnaturalització del dret a vaga» i que la protesta no provoqui «cap efecte».
«Aquesta aplicació dels serveis mínims, inèdita en la majoria de països a Europa afavoreix l’empresa, que no té cap interès en resoldre el conflicte», continua el sindicat, que critica el Ministeri de Transports perquè «afavoreix els interessos empresarials i perjudica treballadors i passatgers generant més incertesa i cronificant un conflicte laboral que s’hauria de resoldre amb més rapidesa».
![]()


