Set anys després dels atemptats de Barcelona i Cambrils, Ripoll ha retut homenatge a les 16 víctimes mortals i als centenars de ferits amb la inauguració d’una escultura en record seu.
El monòlit -obra de l’artista local Domènec Batalla- està fet a partir d’un marbre grec de color verd i compta amb una placa metàl·lica on hi consten els noms de les 16 persones que van morir als atemptats.
Algunes víctimes i familiars han assistit a la inauguració en un acte que ha volgut ser “senzill i sòlid”. L’alcaldessa de Ripoll, Sílvia Orriols, ha dit que amb aquest homenatge han volgut “contrarestar el vergonyós homenatge” que l’Ajuntament va fer fa set anys i que, segons ella, “semblava més enfocat als familiars dels assassins que no a les víctimes”.
Durant l’homenatge -que ha estat acompanyat musicalment per la violoncel·lista Eva Curto- s’han fet diverses ofrenes florals al nou moment per part de les víctimes i familiars, les autoritats i els cossos de seguretat i emergències. També tothom qui ho ha volgut ha pogut dipositar un clavell blanc davant del monòlit.
L’escultor, Domènec Batalla, ha intervingut a l’acte per explicar que la placa metàl·lica inclou els noms de les 16 víctimes i també 14 forats i dos angelets (en referència als dos infants morts) “que representen els 16 mons diferents de cadascú”.