La Junta de Govern de l’Ajuntament de la Seu celebrada aquest dilluns va acordar amortitzar més de 214.000 euros en préstecs del consistori que s’han pagat anticipadament per reduir l’endeutament.
Un deute municipal que, un any després de l’entrada del nou equip de govern de Compromís, s’ha doblat i va passar dels 4.382.899 euros anteriors als gairebé 9,2 milions d’euros. Aquesta diferència és a causa dels 4.875.846 euros que els grups socialista i cupaire van aprovar en sessió plenària en concepte del préstec demanat per poder finançar algunes de les inversions previstes en el pressupost d’enguany.
Augmenta el retard de pagament als creditors o prestadors de serveis
L’Ajuntament de la Seu no tan sols té un deute que li pot dificultar la gestió econòmica sinó que a més en una bona part incompleix els terminis legals de pagament als creditors o prestadors de serveis amb més retard del màxim de dies que marca actualment la llei.
En el cas del Parc del Segre, per exemple, ja superen els 40 dies, amb 22 factures pendents de pagament fora del termini legal de pagament, o les 10 de HIULS (Habitatge i Urbanisme de la Seu) en la mateixa situació.