Els ajuntaments i els Consells Comarcals de tots els colors polítics de l’Alt Pirineu es mostren incapaços de dur a terme polítiques encaminades a crear llocs de feina a aquests territoris. Ben al contrari, la constitució de les noves corporacions locals i comarcals, arran de les eleccions del passat mes de maig, no han aportat cap novetat i fins i tot la situació empitjora notablement.
Mentre les dades de desocupació oficials del Ministeri de Treball del mes de setembre són positives pel que fa a tot Catalunya amb una baixada d’1,02% de l’atur, a les comarques pirinenques els números són vermells, especialment a l’Alt Urgell que encapçala el rànquing de desocupació amb un 8,39% (704 persones registrades als serveis d’ocupació).
Particularment preocupant és la conjuntura a la Seu on es dispara el nombre d’aturats amb 11 persones i un percentatge de desocupació que està en el 10,55%. Les jornades o els estudis per tractar d’aquesta problemàtica han demostrat la seva total inutilitat més enllà de fer perdre diners a l’erari públic, és a dir, de tots els contribuents.
També els paràmetres són preocupants al Pallars Jussà amb 469 persones sense feina. 10 aturats més i un percentatge d’atur que arriba al 7,94%.
Per la seva part la Cerdanya ha perdut població activa, 6 persones en concret. Ara per ara hi ha 428 aturats (4,42%). Li segueix l’Aran amb 14 desocupats més amb un total de 154 (2,75%); el Pallars Sobirà amb 10 més 153 sense feina i un total de 4,09%) i l’Alta Ribagorça, també amb 10 més (73 i 3,40% respectivament).
Al conjunt d’Espanya, l’atur ha pujat en 19.768 persones, fins a les 2.722.468. És la xifra més baixa des del 2008.
1 comentari a “Incapacitat d’ajuntaments i consells comarcals de l’Alt Pirineu en la lluita contra l’atur, que puja notablement”
Que vagin a Cadi que falta gent, cada setmana marxa un o altre, dos mes pel seu compte les dos ultimes setmanes, ara ja marxen els mecanics i tot.