L’Associació de càmpings de Lleida critica que el Govern hi hagi “focalització” en l’Alt Pirineu la majoria de càmpings que haurien d’accelerar mesures de protecció per la dana del País Valencià. El membre de Junta de l’Associació Tomàs Sentenach ha explicat que el sector no ha entomat bé que es parli de “solucions quirúrgiques” i demana no fer pública la llista dels 16 establiments afectats per no “criminalitzar-los” tot i que sí que ha insistit en la necessitat de buscar mesures per gestionar el risc.
Com acostuma a ser la pràctica habitual en molts territoris pirinencs es pretén, una vegada més, que les administracions públiques, en aquest cas, el nou Govern de la Generalitat, amagui la informació a la ciutadana per aconseguir que els usuaris dels càmpings que poden estar afectats no coneguin la realitat.
Segons Setenach amb plans d’autoprotecció i sistemes d’avisos “és més fàcil evacuar un càmping de l’Alt Pirineu que de qualsevol altra zona perquè són petits i en una hora es pot fer”, tot oblidant-se que la majoria d’aquestes instal·lacions es troben en indrets de molt alt risc, com per exemple a valls al costat de muntanyes o rius, on les crescudes acostumen a ser molt més ràpides dels seixanta minuts.