El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, s’ha mostrat favorable a la implantació del transport per cable al Principat perquè assegura que “pot treure molts vehicles de la carretera”. En una entrevista amb el Diari d’Andorra, Gallardo ha comentat que aquesta mesura “no és antinatural en un país de muntanya, al contrari, als llocs de muntanya acostumen a tenir telefèrics o telecabines”.
El projecte, però, encara s’està estudiant i es preveu que l’informe corresponent estigui enllestit “a finals d’agost o principi de setembre”, segons el ministre. La consultora que analitza la viabilitat del transport per cable estudiarà també la possibilitat d’enllaçar el Principat amb l’aeroport Andorra-La Seu d’Urgell mitjançant aquesta via. Fins que no es validi el projecte, però, no començaran “els contactes polítics” amb el país veí per tractar de dur-ho a terme.
Gallardo ha considerat que la integració del transport per cable a Andorra “tècnicament segur que és viable”, i ha posat com a exemples ciutats que l’utilitzen, com Londres, Dubai o Tolosa, “amb un component turístic però alhora també amb un component de descongestionar el trànsit”.