L’Ajuntament de la Seu ha rebut una part important dels crits de protesta de les persones que s’han manifestat aquest divendres a la capital alturgellenca per denunciar la situació de l’habitatge. Així durant la marxa s’ha pogut sentir de manera reiterativa el càntic ‘Què fa l’Ajuntament? No fa res’. També ha comptat amb altres cantilenes com ara ‘Que passa, que passa, que ens fan fora de casa’ i ‘Que paguen, que paguen, lluitarem, lluitarem’.
L’acte s’ha desenvolupat en un ambient festiu, amb una batucada i melodies com Bella Ciao que han acompanyat les consignes.
La marxa convocada per la plataforma Pirineu Viu, integrada per diferents associacions, entitats i formacions polítiques com ara la CUP,s’ha iniciat al passeig de Joan Brudieu i posteriorment s’ha traslladat fins a la rotonda d’entrada al municipi, tallant els accessos a Andorra, tot i que els seus convocants van afirmar que no tallarien carreteres.
La xifra d’assistents ha superat el miler de persones, segons les previsions fetes pels mateixos organitzadors. La marxa ha comptat amb participació de persones vingudes del conjunt del Pirineu català, des de l’Aran al Berguedà i també d’Andorra.
Els organitzadors de la mobilització consideren que s’ha arribat a un punt en què s’està “expulsant” als treballadors del Pirineu” perquè l’habitatge està “segrestat pels especuladors i els pisos turístics”.
Com a solucions a la problemàtica proposen una diversificació de l’economia per generar “feina estable i de qualitat”, ja que creuen que apostar-ho tot al turisme “és perillós”. Pel que fa a l’habitatge, reclamen tres mesures concretes que passarien per una regulació del preu dels lloguers; una limitació i control dels pisos turístics; i una aturada immediata de tots els desnonaments.
2 comentaris a “Crits contra l’Ajuntament en la manifestació d’un miler de persones a la Seu per denunciar la situació de l’habitatge”
Algú te un estudi serios sobre quin es el % de pisos turistics sobre el total de pisos existents a l’Alt Urgell o a la Cerdanya? A Espanya, els pisos turístics representen l’1,33% del total d’habitatges disponibles, segons les darreres dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) el 2024. Algú creu que posant al mercat immobiliari aquest 1,33 s’acaba el problema de la vivenda? Com es que a la Seu no es veu una grua d’obra enlloc? No serà que es per falta de terreny urbanitzable i la incompetència i falta de previsió de l’administració, que ara es treu les puses del damunt culpant als pisos turístics?
Mudos ciegos y sordomudos l’ajuntament de La Seu i farà el que més li convingui, o us penseu que els importa un mé el tema, ells volen tenir el poble distret amb festes i festetes, la resta es qüestió de veure qui s’embutxaca més