Concòrdia ha desmentit rotundament qualsevol opció de pacte amb Demòcrates per Andorra (DA) en vista a les pròximes eleccions generals. Les copresidentes de la formació, Núria Segués i Sílvia Mosquera, han sortit al pas d’algunes informacions publicades recentment, en les quals el cònsol de Concòrdia de Sant Julià de Lòria, Cerni Cairat, deixava oberta aquesta possible entesa entre ambdues forces si, finalment, Ladis Baró fos escollit el candidat de DA a cap de Govern.
“Concòrdia no té cap pacte ni cap entesa sobre la taula amb Demòcrates, ni en tindrà per a les properes eleccions”, ha remarcat Segués. Segons ha explicat, la seva compareixença responia a la voluntat d’“avançar-se a qualsevol manifestació o vinculació que es pugui fer entre DA i Concòrdia”.
La copresidenta ha justificat la incompatibilitat entre els dos projectes recordant que Concòrdia va néixer com a reacció a “la deriva social i econòmica” atribuïda als governs successius de Demòcrates. “Parlem de problemàtiques estructurals com l’habitatge, la pressió de la inversió estrangera o el creixement urbanístic descontrolat”, ha enumerat.
Segués també ha subratllat que la realitat parlamentària evidencia el distanciament entre les dues formacions, ja que “cap proposta de Concòrdia prospera al Consell General”. Un fet que, diu, fa “inviable” qualsevol aproximació. “Seria increïble que pactéssim amb Demòcrates quan el dia a dia al Consell General demostra que no hi ha entesa”.
Possibles pactes a escala parroquial
Pel que fa a un acord amb el Partit Socialdemòcrata (PS), Segués ha aclarit que Concòrdia concorrerà “en solitari” a la circumscripció nacional. Tot i així, ha obert la porta a possibles pactes puntuals a escala comunal o territorial, sempre amb perfils i formacions que comparteixin el seu projecte i “una voluntat clara de canvi”. Ara com ara, no s’ha iniciat cap negociació.
Respecte a l’eventual impacte de l’Acord d’associació en possibles aliances, ha assenyalat que el dossier està “en pausa” i que el partit concentra els seus esforços en les problemàtiques internes del país.
Pel que fa al cap de llista per a les pròximes eleccions generals, Segués ha recordat que serà l’assemblea del partit qui prendrà la decisió. Tot i que Cerni Escalé és el nom que sona amb més força “per continuïtat”, ha remarcat que la decisió no està presa i que no es parlarà d’escenaris fins conèixer el calendari electoral definitiu.
Les copresidentes han insistit que Concòrdia està disposada a explorar acords amb persones independents o formacions locals que representin “un canvi progressista” i que s’alineïn amb el seu programa. L’única línia vermella anunciada és DA, amb qui descarten completament qualsevol tipus de coalició.
Actualment, la formació centra els seus esforços en l’elaboració del proper programa electoral, que vol donar continuïtat al projecte iniciat aquesta legislatura.
![]()


