Els primers contactes entre els dirigents del principal partit de l’oposició, Concòrdia, amb la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, per concórrer plegats a les pròximes eleccions comunals no han conclòs amb cap mena d’acord.
Segons fonts consultades per LA VALIRA, la formació que encapçala Cerni Escalé no és partidària d’una candidatura conjunta i ara mateix no té pensat presentar-se de forma directa a aquesta circumscripció. En el vessant contrari l’exdirigent del Partit Socialdemòcrata (PS) creu que la seva reelecció depèn d’anar plegats amb altres forces, principalment amb la formació d’Escalé.
Una llista per separat de Gili, PS i Concòrdia podria acabar donant el triomf a Demòcrates per Andorra (DA) enfront d’un dels seus feus tradicionals com és la parròquia escaldenca.
Gili només disposa de l’hipotètic suport de Concòrdia després d’abandonar fa dos anys i mig la militància del PS i amb el qual va aconseguir el triomf a Escaldes.
Mentrestant, el PS ja ha triat el nom del seu excompany de partit, Jordi Font, per encapçalar la llista dels socialdemòcrates que, tot apunta, anirà acompanyat del SDP (Socialdemocràcia i Progrés) si s’acaba consolidant un pacte global per anar junts a totes les parròquies.
Una majoria comunal actual molt fracturada en la qual Gili haurà de fer autèntics ‘jocs malabars’ fins i tot per poder confeccionar la seva pròpia llista blanca.