Compromís de la Generalitat per impulsar el nou teatre-auditori previst a l’Horta del Valira de la Seu d’Urgell

Els terrenys on està prevista la construcció del futur teatre-auditori
Els terrenys on està prevista la construcció del futur teatre-auditori.

La Generalitat s’ha compromès a impulsar la construcció del nou teatre-auditori municipal de la Seu d’Urgell, un projecte que el Govern català considera prioritari i que ha de reforçar el paper de la ciutat com a referent cultural del Pirineu.

El compromís s’ha concretat aquest durant una reunió de treball entre l’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, i el director general de Drets Culturals, Creació i Biblioteques del Departament de Cultura, Xavier Fina. La trobada ha servit per abordar la millora i el desenvolupament de la xarxa d’equipaments culturals de la ciutat.

El nou teatre-auditori s’ubicarà en una parcel·la de l’Horta del Valira que l’Ajuntament ja té reservada per a aquest ús. Segons ha explicat Fina, la infraestructura s’ha convertit en una «prioritat» per a la Generalitat i naixerà amb una vocació supramunicipal, amb l’objectiu de donar servei no només a la Seu d’Urgell, sinó també al conjunt del territori.

Per la seva banda, Joan Barrera ha valorat molt positivament la predisposició del Govern català i ha remarcat la importància estratègica de la inversió per consolidar la capital alturgellenca com un pol cultural de referència al Pirineu.

El futur del cinema de les germanes Guiu

La reunió també ha abordat els possibles usos futurs de la sala de cinema de les germanes Guiu, situada a l’avinguda del Salòria. Aquesta qüestió s’emmarca en el debat sobre el desenvolupament dels equipaments culturals de la ciutat i les necessitats que caldrà cobrir en els pròxims anys.

Amb aquest compromís, la construcció del teatre-auditori fa un pas endavant, tot i que encara caldrà concretar-ne els terminis, el finançament i les característiques del projecte. L’equipament està cridat a ampliar l’oferta cultural de la Seu d’Urgell i a reforçar la seva capacitat per acollir activitats i espectacles amb projecció pirinenca.

 

Loading

Facebook
Twitter
WhatsApp

Feu un comentari

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Enquestes

Valores que el mandat de Xavier Espot ha estat positiu per Andorra?