L’Aeroport d’Andorra-La Seu passarà de dues a sis destinacions el 2027 amb Chalair com a nou operador

F-AZOX DC3 CHALAIR volant a l'exposició Paris Air Legend 2018. / Wikimedia Commons.
F-AZOX DC3 CHALAIR volant a l'exposició Paris Air Legend 2018. / Wikimedia Commons.

L’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell farà un salt important en la seva oferta de vols regulars a partir del 2027. La companyia francesa Chalair ha guanyat el concurs convocat pel Govern d’Andorra i assumirà l’operativa entre els anys 2027 i 2030, amb sis destinacions que s’aniran desplegant al llarg de l’any: Madrid, Palma, París, Nantes, Niça i Lió.

D’aquesta manera, l’aeroport passarà de les dues connexions regulars actuals amb Madrid i Palma a incorporar quatre ciutats franceses. El concurs ja exigia mantenir aquestes dues rutes i afegir una connexió amb París, però al mateix temps deixava marge perquè les companyies plantegessin noves destinacions. Finalment, Chalair ha ampliat aquesta proposta amb Nantes, Niça i Lió.

A més, la companyia francesa s’ha imposat a l’altra candidatura presentada, Andorra Connected, en un concurs que preveia un mínim de 1.400 hores de vol anuals i un sostre de suport públic de cinc milions d’euros a l’any. Segons ha explicat aquest dijous el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, l’oferta guanyadora ha obtingut una puntuació superior al 94% i preveu superar les hores mínimes exigides a partir del segon any d’operacions.

París durant tot l’any i noves rutes segons la temporada

Pel que fa a la programació, el nou model reforçarà primer les connexions que ja funcionen. Palma tindrà dues freqüències setmanals, que augmentaran a tres durant l’hivern, mentre que Madrid incorporarà una tercera freqüència setmanal a partir de l’estiu. Paral·lelament, a aquestes dues rutes s’hi afegiran dos vols setmanals amb París-Orly durant tot l’any.

En canvi, les altres destinacions franceses funcionaran de manera estacional. Nantes disposarà de dues freqüències setmanals durant l’hivern, mentre que a l’estiu s’activaran dos vols setmanals amb Niça i un amb Lió.

Tot i això, els dies concrets d’operació encara s’han de definir i les freqüències podran ajustar-se posteriorment en funció de l’evolució de cada ruta. De fet, durant el 2027 una comissió integrada pel Departament de Transports i Chalair farà seguiment de les diferents connexions per valorar possibles modificacions segons la demanda.

Un avió quedarà permanentment a la Seu

Més enllà de l’ampliació de destinacions, un dels principals canvis respecte del model actual serà que Chalair mantindrà un ATR 42 de 48 places basat permanentment a l’Aeroport d’Andorra-La Seu. Això permetrà organitzar l’operativa directament des de la infraestructura pirinenca i facilitarà el desplegament de les diferents rutes.

A més, en els períodes amb més demanda la companyia podrà incorporar un ATR 72 de més capacitat. Al mateix temps, disposarà d’un avió de substitució situat a unes dues hores de l’aeroport per respondre davant possibles incidències.

D’altra banda, Chalair manté acords amb Air France, fet que permetrà combinar els vols operats des de la Seu amb altres connexions de la companyia francesa i accedir al programa de fidelització Flying Blue.

Vols des de 55 euros a Palma

Pel que fa als preus, el Govern també ha avançat les primeres tarifes de sortida previstes. Els bitllets començaran a 55 euros per trajecte a Palma, 67 euros a Madrid i 79 euros a París, amb les taxes incloses.

En canvi, les tarifes per viatjar a Nantes, Niça i Lió es coneixeran més endavant, quan s’obrin les vendes. Els passatgers podran portar fins a 10 quilos d’equipatge de cabina i la selecció del seient estarà inclosa.

A més, els bitllets es podran adquirir directament a través de Chalair, però també mitjançant agències de viatges i cercadors de vols.

Finalment, el nou contracte començarà a desplegar-se l’1 de gener del 2027 i substituirà l’actual model. Amb aquesta adjudicació, el Govern d’Andorra busca consolidar les connexions existents i, alhora, ampliar progressivament la projecció internacional de l’aeroport pirinenc.

Loading

Facebook
Twitter
WhatsApp

Feu un comentari

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Enquestes

Valores que el mandat de Xavier Espot ha estat positiu per Andorra?