L’Ajuntament de Guils de Cerdanya ha aprovat una ordenança que regula l’accés a l’àrea de la Fontanera mitjançant un sistema de peatge. La normativa crea una taxa d’accés a la pista de la Fontanera —on es troba l’estació d’esquí de fons— amb l’objectiu de preservar la muntanya de Guils davant la “forta massificació de vehicles” detectada durant tot l’any.
La Generalitat ja havia recomanat aquesta mesura després d’alertar del “risc ambiental” que suposa l’elevat volum de trànsit en la zona. A partir d’ara, cada vehicle que pugi per aquesta pista pagarà un preu diari o anual destinat al manteniment de la via. El consistori estableix una taxa de 5 euros per dia, mentre que l’abonament de temporada (hivern o estiu) costarà 50 euros, l’accés anual 75, i el permís professional 200 euros.
Els esquiadors de Guils-la Fontanera gaudiran d’una bonificació de 5 euros per vehicle, i el forfet de temporada inclourà automàticament l’accés a la carretera durant l’hivern. L’ordenança també contempla exempcions per a veïns empadronats, propietaris locals, agricultors, ramaders, caçadors autoritzats, vehicles d’emergència i personal de l’estació.
L’alcaldessa Yolanda Mendo subratlla que l’ordenança és necessària per a “compatibilitzar el turisme i la conservació” de la Fontanera. Els veïns i negocis locals, exempts o bonificats en els pagaments, esperen que un entorn millor conservat beneficiï al turisme de qualitat a llarg termini.
![]()



1 comentari a “L’Ajuntament de Guils de Cerdanya posa un peatge de 5 euros per accedir a la zona de la Fontanera”
Fa varios anys que la entrada a la Estacio de Gils Fontanera ,el tram de terra es impracticable y intransitable per a vehicles y aixo no es veu,no mes la afany recaptatori,per favor comencen a arreglar els camins,ya que el tram que porta als llacs de Malniu y que pertany al municipi de guilsesta destossat,el tram que pertany a Meranges esta ben cuidat,aqui radica la diferencia de dos Municipis