Un col·lector d’aigües residuals que desemboca al riu, a la zona de la Palanca de la Seu d’Urgell (davant l’aparcament de busos del parc del Segre) provoca males olors i una acumulació de materials contaminants que van directament al Segre, tal com es pot observar a les fotografies adjuntes. El col·lector aboca residus urbans continuats a aquest espai d’interès natural durant tot el dia, com ara centenars de tovalloletes higièniques que romanen des de fa setmanes estancades al costat de la llera del corrent.
L’estat del medi al lloc on hi ha els abocaments està brut, la qual cosa podria estar originant afectacions al riu Segre, ja que el seu entorn concentra la biodiversitat més gran del municipi de la capital alturgellenca.
Els experts consideren que els paràmetres que han de complir les aigües residuals per poder abocar-se a la xarxa de sanejament passen primer perquè siguin conduïdes a una depuradora però no per vessar-se al riu directament.



Abundant fauna i flora
El tercer BioBlitz realitzat al riu Segre, a l’altura de la Seu, fa més d’un any va permetre inventariar tres grups biològics: 34 espècies de flora, 21 d’ocells i 5 de peixos. Pel que fa a la vegetació, es van identificar diverses espècies autòctones i pròpies de bosc de ribera com el vern (Alnus glutinosa), el pollancre (Populus nigra) com també d’altres al·lòctones i força esteses com la nyàmera (Helianthus tuberosus) o l’om siberià (Ulmus pumila).
Quant a les aus, també s’observa la comunitat d’ocells esperada per l’època de l’any amb la presència d’alguns ocells migradors com el còlit gris (Oenanthe oenanthe) i l’àguila marcenca (Circaetus gallicus).
Pel que fa als peixos, es troben les espècies esperades en aquesta tipologia de riu, com són la truita de riu (Salmo truta) o el barb cua-roig (Barbus haasi), ambdues autòctones i pròpies dels cursos de muntanya mitjana. Però també s’hi troben espècies al·lòctones com el gobi (Gobio gobio) o el Phoxinus, que hi va ser introduït per donar aliment a les truites i que ja forma part de la comunitat dels peixos que podem trobar al riu Segre.
Tot i que no forma part de la comunitat de peixos, també conviu el cranc senyal (Pacifastacus leniusculus) d’origen americà, espècie invasora que pot provocar canvis en hàbitats i alterar la funció dels ecosistemes. Cal dir que són font d’alimentació de la llúdriga (Lutra lutra).
![]()



5 comentaris a “Centenars de tovalloletes higièniques estancades al costat d’un col·lector d’aigües residuals al riu Segre a la Seu”
Estos del ayuntamiento están fatal….con los árboles no se veía tanto 🤣🤣🤣 que valla el gañet también a limpiar que se le ve el plumero
Anem endarrera, tants anys per conscienciar a la gent que no es llença res al riu ni a la natura i resulta que el qui primer ho fa es l’Ajuntament, quina vergonya i quines penques …aneu fent concursos de pesca i posa t peixos pels del club… sou uns poca soltes i uns retrogades estem al segle 21 i això no es pot permetre
menys mal que la merda és vostra… perquè encara sortirà algun il·luminat dient que ve d’Andorra…
Colla de dròpols. Ja podeu anar dient. El que heu de fer és pencar.
Compreses dels nadons, del cercle menstruals i de les residències geriàtriques. DONCS UNS CONTENIDORS, al costat dels altres que diguin: SOLS COMPRESES. I CAP AL CREMATORI.