Site icon La Valira

La Seu d’Urgell acull sis cursos de la Universitat d’Estiu de la UdL, homologats pel Departament d’Educació

Els cursos es faran al centre cultural les Monges.

Els cursos es faran al centre cultural les Monges.

La Universitat de Lleida (UdL) ha donat a conèixer la programació de la Universitat d’Estiu 2026, que inclourà sis cursos a la Seu d’Urgell entre el 13 i el 17 de juliol. Aquestes classes es faran al centre cultural Les Monges. Pel que fa al reconeixement acadèmic, tots els cursos estan homologats pel Departament d’Educació com a formació permanent per al professorat no universitari.

A la capital de l’Alt Urgell s’hi programaran cursos de diverses disciplines, alguns centrats en l’àmbit pirinenc. Entre aquests destaca “Toponímia pirinenca: què ens diuen els noms de lloc?”, coordinat per Carlos Rizos, del Departament de Filologia i Comunicació de la UdL.

També s’oferirà el curs “Inclusió i assimilació cultural davant la preservació de la llengua i els costums d’Andorra”, coordinat per Fabiola Sofía Masegosa (UNED La Seu). D’altra banda, “Paisatges dels Pirineus centrals: mirades geològiques des de la diversitat”, coordinat per Josep M. Màsich.

L’oferta es completarà amb tres cursos: “Bullying: estratègies comunitàries i restauratives per a la convivència i els espais segurs”, dirigit per Mónica Martínez; “Benestar mental i cerebral a partir dels cinquanta”, impartit per Elisabeth Reche, i “El teatre com a eina d’autoconeixement: psicologia i drama”, coordinat per Emili Baldellou.

La setmana passada, la regidora d’Educació de l’Ajuntament de la Seu, Christina Moreno, es va reunir amb Núria Casado i Mariona Farré, vicerectores de Cultura i de Campus Sostenibles de la UdL. Durant la trobada, celebrada a l’Ajuntament, van coordinar els detalls dels cursos d’estiu que es faran a la ciutat, que enguany recupera protagonisme dins l’oferta estival de la universitat, formada per un total de 57 activitats.

A més dels sis de la Seu d’Urgell, 22 cursos es faran a Lleida i 15 seran en línia. La resta es distribuiran en diferents localitats, com Igualada, Solsona, el Pont de Suert, Barcelona, Alcoletge, Agramunt, les Borges Blanques, Soses, Balaguer i Os de Balaguer, a més d’una proposta conjunta a la Granadella i Torrebesses.

Exit mobile version