Site icon La Valira

El CF Tremp denuncia els insults racistes que va patir el seu porter en un partit disputat contra el Verdú Cercavins

La plantilla del Tremp s'ha solidaritzat amb el seu porter.

L’equip del CF Tremp ha denunciat els insults racistes que va rebre el seu porter, Cheikh Diankong, durant el partit que va disputar el passat cap de semana contra el Verdú Cercavins CF, corresponent al grup 15 de Tercera Catalana. El matx, jugat al camp d’Agramunt, es va saldar amb victòria local per 2-1, però va quedar marcat pels crits racistes per part d’un grup d’afeccionats.

Cheikh Diankong, de 28 anys i resident a Tremp des de petit, explica que els primers comentaris van començar gairebé des de l’inici del partit. Segons relata, algunes persones passaven per darrere de la seva porteria i li cridaven que era “molt dolent” i que aquell dia li marcarien tots els gols.

Amb el pas dels minuts, però, la situació es va tensar. El grup es va desplaçar cap a la zona de la banqueta, on continuaven cridant i colpejant les tanques fins que l’àrbitre els va advertir. Quan van tornar darrere de la porteria, els comentaris van augmentar de to. “Vaig reaccionar i els vaig dir que callessin. A partir d’aquí van començar a dir-me de tot fins al descans“, explica Cheickh Diankong.

En aquell moment, el porter va decidir comunicar els fets a l’àrbitre, tal com va quedar reflectit a l’acta del partit. Assegura que ell mateix i alguns companys van avisar el col·legiat en diverses ocasions, tot i que la seva prioritat era mantenir la concentració en el joc.

Segons explica, a la segona part les mateixes persones es van tornar a situar darrere de la seva porteria i els insults van continuar. Des del Verdú es va indicar posteriorment que els individus no eren aficionats del club i que s’havien quedat al camp després d’un partit juvenil disputat prèviament.

Cheikh Diankong afirma que desconeix si eren seguidors del Verdú, però assegura que des del principi va percebre que “no hi eren pel futbol”. També destaca el suport rebut per part dels seus companys d’equip, que li van demanar que es mantingués tranquil i que intentés ignorar els insults.

Més enllà de l’incident, el porter reflexiona sobre la realitat del futbol amateur. “Els insults estan molt normalitzats en aquestes categories i molt poc penalitzats. Moltes vegades ja ni els escoltes“, lamenta. Per això insisteix que cal un canvi: “El futbol ha de ser un espai per competir i gaudir, no per insultar algú per com és“.

El Verdú condemna els fets

Després del partit, el Verdú Cercavins CF va publicar un comunicat en què condemna els insults racistes denunciats pel porter del CF Tremp, demana disculpes al jugador i remarca que aquests comportaments són “totalment inacceptables”.

El club assegura que entén el futbol com un espai de respecte i convivència, i defensa que l’activitat esportiva ha de servir per compartir el cap de setmana i gaudir de l’esport. També afirma que ja s’estan prenent mesures perquè situacions com aquesta no es repeteixin.

Finalment, el Verdú va agrair l’actitud del CF Tremp durant la gestió de l’incident, destacant que tots dos clubs van actuar amb serenor per prioritzar la bona relació i el respecte mutu.

Exit mobile version