Site icon La Valira

Jaume Bartumeu viatja a San Marino per analitzar la complicada situació de l’Acord d’associació amb la Unió Europea

Jaume Bartumeu, durant la seva intervenció al congrés d’Élego

Jaume Bartumeu, durant la seva intervenció al congrés d’Élego.

L’excap de Govern, Jaume Bartumeu, observador actiu i representant de Progressistes-SDP al pacte d’Estat, ha viatjat a la República de San Marino aquest cap de setmana per a mantenir diverses reunions i reforçar els contactes amb les institucions i les forces polítiques d’aquell país en la recta final de la ratificació de l’Acord d’associació amb la Unió Europea.

La visita s’ha iniciat amb una trobada amb el primer responsable del Govern sanmarinès, Luca Beccari, segretario di Stato, pels Afers Exteriors. Luca Beccari és el màxim representant al Govern de la República del primer partit de la coalició –el Partito Democrata Cristiano (PDCS)– i ha dirigit tot el procés de negociació de l’Acord d’associació de San Marino amb la Unió Europea.

La reunió de Jaume Bartumeu amb el primer ministre del Govern de San Marino ha permès compartir l’anàlisi de la situació actual que ha de portar a la signatura de l’Acord d’associació dels governs d’Andorra i San Marino amb la Comissió Europea una vegada el Consell Europeu (els caps d’Estat i de Govern dels 27 països membres de la Unió) hagin donat mandat a la Comissió. També s’ha parlat de la necessitat d’adaptació de l’administració pública a la normativa comunitària i de la voluntat de reforçar la transparència mantenint una informació entenedora per a la ciutadania.

Jaume Bartumeu també s’ha reunit amb el secretari polític del Partito dei Socialisti é dei Democratici (PDS) Luca Lazzari. En la reunió s’ha analitzat l’actual procés de conclusió de l’Acord d’associació i l’endarreriment del Consell Europeu a l’hora de dictaminar si l’acord d’associació ha de tenir el caràcter de mixt, com a hores d’ara ja defensa una majoria dels països membres de la UE. L’excap de Govern ha comentat amb els seus interlocutors la possibilitat que estableix la legislació de San Marino de procedir a una aplicació provisional de l’Acord d’associació.

A més, Jaume Bartumeu ha intervingut en nom de Progressistes-SDP en el congrés del moviment ELEGO “per una Nuova Repubblica” que ha comptat amb l’assistència de representants de totes les forces polítiques de San Marino.  El congrés s’ha reunit sota el lema “all’insegna degli ideali socialisti”. Jaume Bartumeu ha adreçat una salutació al congrés en la qual ha fet una àmplia referència a la necessitat d’aconseguir tancar el procés de signatura i ratificació de l’Acord d’associació amb la Unió Europea.

Exit mobile version