Site icon La Valira

Mas, sobre la crisi dels sanitaris: «el sistema aguanta pels salaris baixos»

Tres presidents de la Generalitat, José MontillaArtur Mas i Carles Puigdemont, han parlat a TV3 sobre la crisi sanitària del coronavirus i el confinament. Algunes de les seves declaracions han alçat polseguera. El cas més clar és el de Mas, que reconeix que «el sistema s’aguanta pels salaris baixos» dels seus professionals. I prossegueix: «Si els salaris que haurien de cobrar tota la gent del món de la sanitat i d’altres també, però sobretot de la salut, fossin els salaris que toquen… no hi hauria diners per pagar-ho».

En aquesta línia, afegeix que el sistema sanitari ha patit un infrafinançament crònic. «El sistema sanitari s’ha tornat a posar a prova i ha donat una resposta positiva», reconeix Mas, «però hi ha d’haver un moment que el sistema de salut, començant per la retribució dels professionals, sigui la que correspon a un país del segle XXI». Ho diu ell, que van encapçalar un dels governs que més va retallar el sector en la darrera crisi econòmica.

I el ‘confinament’ de Puigdemont

Les declaracions de Puigdemont tampoc han deixat indiferents. L’actual eurodiputat, que va fugir a Bèlgica després de l’1-0, ha dit que «porto dos anys i mig gairebé confinat», afirmant que ha passat «moltes setmanes d’aquest període a casa».

Exit mobile version