El portaveu d’ERC al Congrés, Joan Tardà, considera que malgrat que la intenció del seu partit és «que Puigdemont es converteixi en president de Catalunya i Junqueras en vicepresident», el «bé superior és que hi hagi Govern», raó per la qual admet que arribat el cas «si cal sacrificar al president Puigdemont, haurem de sacrificar-lo».
En una entrevista publicada aquest diumenge a La Vanguardia, Tardà assenyala que «al llarg de la història hi han hagut patriotes que s’han hagut de sacrificar per tal d’anar avançant», per afegir que Puigdemont, «sigui o no president de Catalunya durant els pròxims anys, sempre serà el president de Catalunya i entrarà en la història».
Per això, Tardà s’ha mostrat convençut que en aquest moment, el més important és «recuperar les institucions d’autogovern que ens han arrabassat» amb l’objectiu de «començar a fer el camí per assolir la independència de facto» més enllà de «declaracions simbòliques».

