Malestar pel mercadeig de la Corpo

0
40

L’acord a què han arribat JxCat i ERC amb Ciutadans i el PSC per renovar la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha despertat malestar entre la professió. El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha fet públiques les seves crítiques amb un contundent comunicat a on parlen “d’estafa a la ciutadania i als treballadors de la Corporació”.

Recorden abans, que l’acord traeix l’esperit i la lletra de la Llei de la CCMA, i les votacions de mocions i resolucions comprometent-se a reformar la llei de la Corporació “per tornar al consens que afavoreix la independència i la professionalitat dels directius i els gestors”.

També destaquen que l’acord ha estat possible gràcies al pacte entre els dos grups del Govern i amb “la complicitat de dos dels partits més crítics amb la gestió, la programació i la informació de TV3 i Catalunya Ràdio”.

En l’acord els seients de la Corporació quedaran amb una majoria independentista (2 per a JxCat, 2 per a ERC, 1 per a Cs i 1 per al PSC) i la presidència va a càrrec dels republicans, que han proposat el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, com a president de la CCMA, i Rosa Romà, actual degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques, com a consellera. D’altra banda, JxCat proposarà els periodistes Miquel Calçada i Sílvia Cóppulo. El representant del PSC serà Xavier Marcé, vicepresident del Grup Focus i exdirector general de l’Institut Català de les Indústries Culturals. Ciutadans hi col·locarà com a conseller a petició seva l’actual director de TVE, Eladio Jareño, que dimitirà del seu actual càrrec.

L’acord també contempla la renovació dels òrgans de direcció de TV3 i Catalunya Ràdio. El nou president de la televisió pública, càrrec que fins ara té Vicent Sanchis, l’elegirà ERC, mentre que JxCat es quedarà la presidència de la ràdio.

“Per tot plegat hem d’expressar altre cop la nostra decepció davant dels incompliments de diversos grups parlamentaris, especialment dels qui en èpoques passades s’havien compromès amb models de gestió democràtica, no governamental i no partidista, de la radiotelevisió pública que hauria de ser de tots”, acaba el comunicat.